۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

دایره المعارف زکی پدیا! (فرهنگ اصطلاحات روز - بخش سوم: لغات و ترکیبات)

کفر: آیات شیطانی، سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور، رشته های علوم انسانی در مدارس و دانشگاه ها.

علوم انسانی: علومی که اسلامی نیستند، علوم حیوانی، مجموعه مشکلات دانشگاه های ایران که اگر کلا حذف شود همه مشکلات ما یک شبه حل خواهد شد، آنچه که رئیس قوه قضائیه برای فرافکنی از مشکلات دستگاه خود به آن اشاره و انتقاد می کند، علت فساد در دستگاه قضا.

مکتب توجیه: عقاید نئوکانتی، نولیبرالیسم ایرانی، ترکیبی نو از لیبرالیسم و مهدویت، عقاید مشایی، جمعی از طرفداران احمدی نژاد و مشایی که هر چه او بگوید توجیه می کنند. کسانی که هم احمدی نژاد را قبول دارند و هم مشایی را. باند نشریه همت! نویسندگان نشریه موج اندیشه، برخی نویسندگان روزنامه وطن امروز و رجانیوز.

مکتب تفکیک: کسانی که احمدی نژاد را قبول دارند، مشایی را نه. برخی چهره های اصولگرا که هنوز می کوشند بین احمدی نژاد و مشایی تفاوت قائل شوند، افراد ساده و ببو، کسانی که امیدوارند احمدی نژاد مشایی را کاندید دوره بعد ریاست جمهوری نکند. افرادی که معتقد به احمدی نژاد هستند، اما مشایی کردان و رحیمی را قبول ندارند.

مکتب تشکیک: کسانی که از احمدی نژاد نامید شده اند، افرادی که نه احمدی نژاد را قبول دارند و نه مشایی. خواص مردود. خواص بی بصیرت. کسی که در انتخابات بعدی فتنه گر، برانداز. مخملین و .. خواهد شد.

فتنه: ختنه سیاسی، وقتی گروهی زبان درازی کند و ... اش را ببرند. براندازی نرم، آشوب خیابانی، وقتی کسی که از صندوق درنیامده، از خیابان دربیاید. در اثر خواب یک مرد متوهم و یا زن روشنفکرش بوجود می آید. بهانه ای برای اینکه دولت نهم همه منتقدانش را سرکوب کند، بهترین دلیل برای انتصاب رحیم مشایی به پست معاونت اولی،

بصیرت: آنچه که طرفداران احمدی نزاد دارند و ما نداریم، عصاره سخنان رئیس دولت، در سخنان مشایی به وفور یافت می شود،

در شعر آمده است:

مشایی، مشایی، می دونی دلم اسیرته هر کی دوست نداره، نخبه بی بصیرته

بیت المال: بیت الحال، مال البیت، اتومبیلی که در اختیار خانواده مسئولین قرار داده می شود تا بتوانند با خیال راحت خدمت کنند، خانه های سعادت آباد نمایندگان مجلس، هدیه مردم به مسئولین.

خصوصی سازی: اختصاصی سازی، فرایندی که در آن مدیر دولتی شرکتی را ثبت می کند تا آنچه را که قبلا حقوقش را می خورده، خودش به تنهایی بخورد. تبدیل شرکت های دولتی به خصوصی بدون تغییر مدیران آن. آنچه که برای خوش کردن دل مردم انجام می شود، آنچه که در قانون اساسی وعده داده شده و عملی نمی شود، ارض موعود، دستور بانک جهانی، آرزوی هاشمی که به گور نخواهد برد. فرایندی برای شرعی سازی عمل خورد و خوراک در حقوق مردم، اقداماتی در راستای اقتصاد اسلامی که صندوق بین المللی پول آنرا تئوریزه کرده است. شامل مراحل زیر است:

انتصاب یک مدیر موفق به ریاست یک شرکت دولتی، ورشکسته کردن آن شرکت، ورود آن به بورس با هماهنگی قبلی کلیه کارگزاران بورس یا مناقصه با حضور تنها یک متاقضی، قبول زحمت احیای مجدد آن در بخش خصوصی. تغییر تابلوی و سربرگ های شرکت از سهامی عام به سهامی خاص.

طرح دو فوریتی: طرح هایی که سفارش آن از اصحاب قدرت برسد. دستور از بالا. تکالیف روزانه نمایندگان. درخواست کمک جاسبی. امری که برای جلوگیری از خواب آلودگی نمایندگان انجام می شود. یکی از نمایندگان صاحب ذوق درباره این مسئله و خواب نیمروزی در مجلس گفته است:

لقد احتلم به سرعته ........ چو بخفتمی دو سه ساعته

عدالت: نوعی فحش است. امر ناممکن. مطلقا بعید. شعاری که به مردم داده می شود تا ساکت شوند، شبیه پستونک برای نوزاد.

عدالتخواه: موجودی افسانه ای که بسیار دوست داشتنی بوده است. آخرین بار چند نمونه آن در دانشگاه دیده شده و پس از اخراج به نظر می رسد نسل آن از میان رفته باشد. نمونه اسلامی آن کمتر از ده سال عمر کرد و نمونه روسی آن بیش از هفتاد سال زیست که البته در اواخر عمر به بیماری های متعددی گرفتار شده بود.

فاشیست: هرکس که اصلاح طلب نباشد، غیر دوم خردادی، فحشی است که جناح خط امامی به دیگران می دهد، شبیه لفظ بربر که رومی ها به آفریقاییان می گفتند و عجم (به معنای گنگ) که اعراب ایرانیان را خطاب می کردند.

اصلاح طلب: هر کس که اصولگرا نباشد. کسی که دوم خرداد76 به خاتمی رای داده.

اصولگرا: هر کس که اصلاح طلب نباشد. کسی که دوم خرداد76 به خاتمی رای نداده.

خط امام: در این باره اطلاعات خاصی وجود ندارد. مجموعه ای از افراد نامجموع. جمع پراکنده. پر از خالی. صدای سکوت. از تهی سرشار. بر بساطی که بساطی نیست.

آسانسور: تلفّظ ِ آقای سانسور به لهجه ی داش مشدی های ِ تهرانی، کسی که به سرعت سانسور می کند، کسی که از بالا تا پایین نشریه ها را به سرعت می خواند و ممیزی می کند. آسان بر، قیچی مطبوعات ایران، رک: رامین، محمد علی.

انجمن حجتیّه: مرده ی زنده شده ؛ مردود و مغضوب و محکوم دهه ی نخستِ آغاز انقلاب و مقبول و محبوب و حاکم دهه ی چهارم آن، پایگاه ِ مریدانِ استاد مصباح یزدی و کاشفان ِ هاله ی ِ نور !...

هیچ نظری موجود نیست:

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن