۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

از چندین هنر دولتِ دهم! (10) - حاتم بخشی های عدالت پروران مهرورز

    یکی از مریدان سینه چاک ، امّا شیرین عقل و ساده دلِ "حضرت مولانا بدپیله" - دامت کشکیّاته - اخیرا ًنفر اول جشنواره مطبوعات کشور (در مقالات اجتماعی) شده و امیدوار بوده که طیّ وعده ای که داده اند، یک باب مسکن مهر به او بدهند، که خوشبختانه ، طبق معمول، ندادند و به جایش 950 هزار تومان پول نقد دادند که حسرت یک میلیون تومانش هم به دلش بماند چه برسد به مسکن مهر!

از طرف دیگر ، ایشان دلش نمی آمد به دولت گیر بدهد چون اساساً "نمک گیر شده بود". لکن بعد که معلوم شد چندان نمکی هم در کار نیست و به او وعده تو خالی داه اند، اقدام به لج نمود و  قول داد که حال دولت را خواهد گرفت! (زهی خیال باطل!) 
    بنابراین، بعد از آن که این ماجرای "مسکن مهر" محمدعلی رامین را در فیس بوک ملعون، به اطلاع مریدان برنده ی شده دیگر مولانا بدپیله رساند ، او هم مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی نیست به این دکتر رامین مو قشنگ بگوید، برادر خدمت گزار ، تو که آب از انگشتت نمی چکد و شعارت تین است که "مال همه مال خودم؛ مال خودمم مال خودم"، چرا وعده می دهی؟

این جاست که "حضرت مولانا بدپیله" ، به آن دسته از افرادی که می گویند "دندان ِ اسب پیش کشی را نمی شمارند" می فرمایند که ای بابا، حضرات اسب بدهند ؛ ما دندان که هیچ، سمش را هم نمی شماریم! مسئله این جاست که این معجزه های هزاره های سوم تا شونصدم و مدیر کل های موفّق ِ دنیا، وعده ی اسب می دهند ؛ بعد به جایش یابو هم به فریب خوردگان خوش خیال عرضه نمی کنند، به تعبیر شاعر (که خودشان باشند) می فرماید:

وعده اسب می دهی، لیک الاغ می شود
هم نرسیده پای او، جفت ، چلاغ(!) می شود       (چلاغ: چلاق آکسفورد رفته ها)
طوطی خوش زبان که تو، هدیه به ما نموده ای
بال و پرش چو شسته شد، حیف، کلاغ می شود!

بله! رامین جان! (نه ببخشید، "ممدعلی توقیف") چرا از اول نمی گویی 950 هزار تومان؟ چرا وعده دروغ می دهی که این ساده لوحان، دلشان خوش باشد؟ هان؟ 

بعدالتحریر: 
به نظر می رسد علت جایگزینی "اسب" با "خر" در جوایز مطبوعات امسال، ترس مسئولین از جریان "اسب تروا"ی جنبش سبز و به طور کلی هر گونه اسب باشد!

آزمون استخدامی "کشکسابی مولانا بدپیله" (سؤالات ادبیات سیاسی) -2


ا- شعر زیر درباره کیست و به چه موضوعی اشاره دارد؟

یارم به یک لا پیرهن خوابیده زیر نسترن
ترسم که بوی نسترن، خواب است و بیدارش کند

الف) مهدی هاشمی، در این جا خانواده ی ایشان اقرار می کنند که او به رفتارهای غیر اخلاقی اشتهار دارد (خوابیدن زیر نسترن) ولی چون می ترسند قاطی کند و برای همیشه از کشور خارج شود، به او چیزی نمی گویند.

ب) مهندس موسوی، این شعر مربوط به 20 سال سکوت ایشان است و این که ایشان در این مدت به جای کارهای سیاسی و هزینه دادن برای اصلاحات، مشغول فعالیت هنری بوده و از خودشان هنر درمی کرده اند (خوابیدن زیر نسترن، کنایه از احساسات لطیف و شاعرانه)

ج) مصطفی تاجزاده، همسر ایشان در جمع خصوصی با حضور خانم رهنورد تعریف می کند که تاجزاده در زندان اقرار نکرده و در حال خوش گذرانی است و اصولا در سلول او همه چیز هست. لذا می ترسم که اگر من مصاحبه ای جنجالی کنم، همان ها را از او بگیرند.

د) مهدی هاشمی، در این جا خانواده ایشان برای قوه قضائیه کرکری می خوانند که او از کشور خارج شده و دست کسی به او نمی رسد (خوابیدن زیر نسترن کنایه از حاشیه ی امنیت است).

***************

2- بیت: « گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد / جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست"، یعنی چه؟

الف) وزیر محترم اطلاعات معتقد است اگر کوچک ترین حرکتی از سران جنبش سبز (خس و خاشاک) سر بزند، از دید سربازان گمنام دور نخواهد ماند.

ب) اوس محمود معتقد است ملت شجاع و همیشه در صحنه تمام حرکت های امریکا در منطقه را زیر نظر دارد و اجازه نمی دهد حتی یک سر سوزن وارد آب و خاک این کشور شوند.

ج) احمد توکلی می گوید که مرکز پژوهشهای مجلس، تمام مسائل و آمارهای کشور را به دقت رصد می کند و این که می گویند آمار مرکز مهمل است، مهمل است.

د) دکتر فرزین سخنگوی طرح هدفمندی یارانه ها، می گوید که تمام حرکات بازاریان و انبارداران را زیر نظر دارد و اجازه نمی دهد حتی قلم کالا، گران یا احتکار شود.
Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن