۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

ایمیل ات ناجا دات کام!

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران كه به تازگي و به لطف "جنبشِ سبزِ ملّت ایران" از خواب شونصد هزار ساله ی اصحاب کهف گونه بیدار و تفاوت "بي ام و" و " اس ام اس" را متوجه شود و اخيرا فهميده است كه "اي ميل" با "كي برد" چه تفاوت هايي دارد، گفته است كه دولت با كنترل اس ام اس ها و اي ميل هاي مردم جلوي اغتشاشات و بحران هاي خياباني را مي گيرد. مي خواستم در مورد كنترل اي ميل با روش هاي نيروي انتظامي سيزده نكته را پيشنهاد بدهم، اما عملا به نظرم رسيد فقط دادن هشت پيشنهاد كافي است.

اول، با توجه به اين كه در روز 27 خرداد اي ميل و اس ام اس قطع بود و سه ميليون نفر به خيابان آمدند، به نظر مي رسد، قطع اينترنت و موبايل مشكلي را حل نمي كند، با اين وجود از راه هاي زير براي كنترل اي ميل مي توان استفاده كرد.

دوم، براي جلوگيري از اي ميل مهم ترين راه قطع برق است، چون وقتي برق نباشد، كلا كامپيوتر نيست و وقتي كامپيوتر نباشد، اي ميل هم كار نمي كند. دولت مي تواند برق را قطع كند. اين عملي ترين كار است

سوم، ممكن است دولت نخواهد برق را قطع كند، چون براي جشنهاي دهه فجر چراغاني از اهم واجبات است، به همين دليل دولت مي تواند از طريق مراجعه خانه به خانه، از كليه مردم بخواهد يا پس وردشان را تحويل بدهند، يا كامپيوتر خانه شان را با كلنگ و بيل خراب كنند. در مورد لب تاپ دولت مي تواند لب تاپ ها را مصادره كند.

چهارم، ممكن است دولت نيروي كافي و زمان لازم براي مراجعه خانه به خانه نداشته باشد، به همين دليل مي تواند از مردم بخواهد كه خودشان كامپيوترهاي شان را تحويل يك محل بدهند و پس ورد را هم بگويند كه در وقت و هزينه دولت صرفه جويي شود.

پنجم، يكي از بهترين راههاي دسترسي به اي ميل افراد، بخصوص افراد مشكوك، استفاده از گاز اشك آور است، در اين حالت ماموران مي توانند وارد خانه مردم شوند، و آنان را وادار كنند كه اي ميل هاي شان را باز كنند، بعد گاز اشك آور در اتاق بياندازند، در اين حال كاربر مجبور به ترك محل مي شود، در حالي كه مامور با ماسك مي تواند اي ميل ها را چك كند.

ششم: در صورتي كه ماموران فراموش كرده باشند كه از ماسك مخصوص استفاده كنند، مامور مربوطه مي تواند مجددا همين كار را تكرار كند.

هفتم: با توجه به اينكه حدود بيست ميليون كامپيوتر در كشور و بيست ميليون بسيجي نيز وجود دارد، دولت با كمبود نيرو مواجه نخواهد شد، در غير اين صورت از كومور يا لبنان يا گينه يا توگو يا ونزوئلا و روسيه مي توان ماموراني را استخدام كرد.

هشتم: اين احتمال وجود دارد كه ماموران خارجي( بخصوص آفريقايي) بلد نباشند كه از اي ميل استفاده كنند و طبيعتا فارسي نمي دانند، دو راه براي حل اين مشكل وجود دارد، اول اينكه به ماموران خارجي فارسي ياد بدهيم و بعد از آنها براي كار استفاده كنيم، يا اينكه از اين پس ايرانيان را وادار كنيم كه به زبان روسي يا سواحيلي يا اسپانيولي اي ميل بزنند!...

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن