۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

غوغای فیلترینگ!

    غوغای فیلترینگ! (*)

    شعر زیر خرداد ماه 88 ، در یکی از  وبلاگ قبلی ما منتشر شده است ولی به دلیل مسدود شدن وبلاگ از طرف "بلاگفا"ی وارفته ی وابسته ی کوفتی و به درخواست برخی از دوستان دوباره در این جا هم - که هفتمین وبلاگ بسته شده ی ماست، متشر می گردد. (هم چنین این شعر را در سایت ِ اختصاصی ِ "ای طنــز" می توانید ملاحظه فرمایید.)

چشمان خمار یار فیلتر شده است!
وان بوسه ی آبدار فیلتر شده است!

هرکار ِ خفن که حالِ توپّی بدهد
از جمله لب و کنارِ فیلتر شده است!


بگذشته از این دو سه خلافِ باحال
هرچیز، هزار بار فیلتر شده است!

ای دوست، چو بی گدار بر آب زدی
آن شیرجه یِ بی گدار فیلتر شده است!


"دولت" چو فشار آورد بر "ملّت"
لو دادنِ آن فشار فیلتر شده است!


جز "فارس" و "رجا" و "ایرنا" و "انصار"
هر سایت "خبرگزار" فیلتر شده است!


فردا چو روی به سایت "قرآن"، بینی
گلواژه ی کردگار فیلتر شده است!


القصّه، به هیچ "چیز" وارد نشوی
چون "چیز" در این دیار فیلتر شده است!


از جمله ی "دسترسی به این سایت ..."، بدان
آن سایتِ خرابکار فیلتر شده است!


هی شعرِ مرا خواندی و هی خندیدی
غافل که همین دوکار فیلتر شده است!


غوغاست ز فیلترینگ برپا در "وب"
انگار که روزگار فیلتر شده است!

"بدپیله" مگو که "بدبیاریم همه!"
این گفتن "بدبیار" فیلتر شده است!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(*) این "فیلترنامه" پس از خواندن غزل کوتاه و زیبایی از مهدی استاد احمد سروده شده است! چنانچه عزیزان مخابرات و ارشاد و اطّلاعات قصد فیلتر کردن وبلاگ ما را داشته باشند ، بدانند که "فضل با متقدّم است" و "استاد احمد" در این مورد حقّ اولویّت دارند و ما را در این میانه گناهی نیست که "شعر ِ او شد سبب ِ این همه گمراهیِ من!" شعر ایشان را در اینجا می توانید بخوانید:

از چندین هنر کورش زمان و دولت امام زمان (11)

     تشکر می کنیم از وزیر آموزش و پرورش که شدیداً متأثّر شدند! از همین جا نیز از ایشان تقاضامندیم در صورت امکان ما را هم در تأثرات ارجمند خود شریک بدانند!
    ایشان در مورد مرگ یک دانش‌آموز به علت تنبیه(ضربه به سر با کتاب)! و آتش سوزی مجتمع آموزشی گفت: "براي اين اتفاق‌هاي ناگوار نمي‌شود برنامه‌ريزي كرد اما باعث تأثّر شديد ما مي‌شود."
     از آن جا جناب حاج بابایی، به خاطر چنین کارهای فوق سنگینی بسیار خسته می شوند، قرار است طیّ ِ این هفته، مولانا بدپیله و جمع مریدان سینه چاکشان، جهت مالاندن شانه های ایشان به وزارت متبوع قدم رنجه فرمایند!... 
     یکی از آگاهان ضمن ردّ گناهکار بودن معلم گفت: "این حادثه به دلیل استاندارد نبودن کتاب های درسی می باشد، متاسفانه کتاب ها بیش از حد سفت ساخته می شوند، اگر کتاب واقعا «یار مهربان» است بایستی آنقدر نرم ساخته شود که هم بشود به عنوان بالشت از آن استفاده کرد و هم این که اگر معلّمی از آن به عنوان ابزار تنبیه استفاده کرد و با آن به سر و کله ی دانش آموزان کوبید اتفاق خاصی نیفتد، فوقش دانش آموز برود توی کما(!)، نه اینکه فوت کند!"
     یکی دیگر از آگاهان نیز گفت: "در مورد همه چیز که نمی شود برنامه ریزی کرد، عدم تکرار چنین حوادثی مثل چند شیفته کردن مدارس و تعداد ساعات ورزش در هفته برای کلاس های درس نیست که بشود برنامه ریزیشان نمود!"
***
     تشکر می کنیم از مدیر کلّ بسیار موفّق دنیا،  استاد احمدی نژاد که در جمع مدیران استان قزوین افاضه فرمودند: "کنترل جمعیت از اشتباهات بزرگ بود."  ، یکی از آگاهان ضمن تأیید این گفته ی رئیس جمهور یادآور شد:"هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است؛ حال اگر در آب بیندازی که تازه تر خواهد بود!"
     این آگاه از مسئولان خواست تا هر چه زودتر جلوی این اشتباه بزرگ را بگیرند و با ممنوع کردن فروش داروها و ایضا ابزارآلات(!) جلوگیری از بارداری گامی بزرگ در راستای جبران این اشتباه بزرگ بگذارند.
لازم به ذکر است که این آگاه از اختراع قرص های ضدّ بارداری و ایضا [...] به عنوان بزرگترین اشتباهات تاریخی بشر نام برد!
***
    این روزها مدام یکی یکی فواید هدفمندی یارانه ها کشف می شود؛ رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت:"هدفمندی یارانه ها ترافیک را کاهش می دهد."، چندی پیش نیز وزیر اقتصاد گفته بود: "هدفمندی یارانه ها باعث افزایش ازدواج خواهد شد." امیدواریم هر چه سریعتر یارانه ها هدرمند - اَِ... اِ ... ببخشید - هدفمند شود تا شاهد این اتفاقات خوب باشیم!
***
    بسیار خوشحال می شویم که از این پس قرار است دیگر خط فقر نداشته باشیم، البته به جایش نوار فقر داریم؛ به هر حال یکی از فواید نوار این است که می شود آن را در ضبط گذاشت! وزیر رفاه گفت: "«نوار فقر» جایگزین «خط فقر» می شود."
    البته لازم به ذکر است که هنوز مشخص نیست که در "نوار" فوق کدام خواننده ها اقدام به خواندن نموده و هنرمندی های خود را به معرض نمایش گذاشته اند!
Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن