۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

عکس های یواشکی و حرف های در ِ گوشکی! (فتوکاتورهای داغ سیاسی روز)





















مترو ، اگر ترشی نخورد، از بن بست خارج می شود

همان طور که می دانید در راستای هر چه کوچک تر شدن دولت و خصوصی سازی و ایضاً اصل 44 قانون اساسی، دولت تصمیم گرفته است مسئولیت متروی تهران را بر عهده بگیرد، روزنامه ی ایران در همین مورد نوشت که با این تغییر و تحولات «مترو از بن بست خارج می شود»، در همین راستا، نظر برخی از کارشناسان موافق و مخالف را جویا شدیم:

کارشناسان موافق:
یکی از کارشناسان مشهدی ضمن ابراز خرسندی از چنین تغییر و تحولاتی ابراز امیدواری کرد دولت «قطار شهری» مشهد را هم در دست بگیرد و خودش ادامه ی پروژه را انجام دهد، شاید گوش شیطان کر قطار شهری مشهد هم پس از سال ها از بن بست خارج شود؛ این کارشناس مشهدی همچنین گفت:«مُگُم اگِر اولویت با او چیزاییَه که تو بن بستَن، بیِن همی منوریل مشهد و کلّ ِ اتوبوس رانیشَم مال شما!»
یکی دیگر از کارشناسان موافق نیز در حالی که از خوشحالی بالا و پایین می پرید، گفت: «با توجه به سوابق مثبت دولت و از بن بست خارج کردن معضل اشتغال، ازدواج، اعتیاد، مسکن، بهداشت، حمل و نقل، تورم، نرخ سکه و …، امید می رود مترو هم از بن بست خارج شود.»
این کارشناس همچنین ابراز امیدواری کرد با مدیریت مترو توسط دولت و در راستای طرح تحول اقتصادی، قیمت بلیط های مترو حقیقی شود. ایشان در ادامه گفتند:«با حقیقی شدن قیمت بلیط مترو، مردم به دوسته تقسیم می شوند، یا می توانند پول بلیط مترو را بدهند، یا نمی تواند، آنهایی که می توانند پول بدهند به دلیل خلوت تر شدن مترو از مسافرت درون شهری لذت بیشتر می برند و آنهایی که پول بلیط ندارند تا محلی که می خواهند بروند اقدام به پیاده روی می کنند که این کار به نفع سلامتی خودشان است!»
یکی دیگر از کارشناسان موافق گفت: «اگر دولت مترو رو مدیریت کنه ما شاهد تحولات چشمگیری در عرصه ی سیاست خارجی خواهیم بود و پیشرفت های شگرفتی در این حوزه انجام می گیرد، به طوریکه احتمالا یک خط متروی اختصاصی از تهران تا ونزوئلا کشیده می شود تا آقای چاوز از این پس برای آمدن به ایران با مشکل خاصی مواجه نشوند.»

کارشناسان مخالف:
این کارشناس با تاکید بر اینکه بایستی فرصت خدمت کردن را به همه داد، خاطر نشان کرد:« می دانیم همه تشنه ی خدمت کردن هستند، اما نباید همه ی خدمت رسانی ها را خودمان انجام دهیم، باید بگذاریم بقیه هم فرصت آنرا پیدا کنند تا کارهای خوب خوب انجام دهند.»
یک کارشناس مخالف دیگر در حالی که درچهره اش موجی از نگرانی دیده می شد، گفت: «بخواهیم نخواهیم برخی مواقع رسیدن مترو به ایستگاه ها چند دقیقه ای دیر می شود، و برخی مردم هم چندان اعصاب درست و حسابی ندارند و عادت دارند در این گونه مواقع حرف های نامربوطی در دلشان به مسئولان مترو بزنند، از آنجا که ما دوست نداریم مخاطب آن حرف ها دولت محترم باشد، از ایشان تقاضامندیم بگذارد مترو زیر مجموعه شهرداری باقی بماند!»
سومین کارشناس مخالف نیز در حالی که از تیتر روزنامه ی ایران تعجب کرده بود، گفت: «چی؟! از بن بست خارج بشه؟! یه دور سه فرمونه زدن که دیگه این تغییر و تحولات رو لازم نداره، اگه خواستن خودم به راننده ی مترو میام فرمون می دم تا دور بزنه!»

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن