۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

لنگه کفش می پرانم؛ پس هستم!

(۱)
خنده های لنگه کفشی!

در بارشِ " لنگه کفش " هم می خندیم!
با روی و سرِ بنفش هم می خندیم!
بی غیرت و کرگدن صفت، در همه حال
رو آب و سرِ درفش هم می خندیم!

********************
(۲)
لنگه کفش های خوش شانس و بدشانس!

گشته از هرچیز برتر، لنگه کفش!
حضرتِ آقا و سرور، لنگه کفش!
جای دیگر خورده بر خرمهره ای
می شود این جا چو گوهر، لنگه کفش!
یک زمانی، توی دانشگاهِ ما *
شد نصیبِ یک برادر، لنگه کفش!
لیک خوار و خائنش خواندند و نحس
زشت و بدترکیب و انتر، لنگه کفش!
لنگه کفشی شد مسلمان و شریف
کافر و ناپاک، دیگر لنگه کفش!
ای عدالت محورانِ مهرورز
از چه رو نَبوَد برابر، لنگه کفش؟!
این وَر ِ بامِ شما، سرما و سوز
آن وَرَش گرما و تب، در لنگه کفش؟!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر سال 85 و ماحراهایِ کذایی پرتاب لنگه کفش ها به سوی احمدی نژاد و در چند روز اخیر کفش پرانی به صفّار هرندی!

سیاست کشککی در عجایب کفشکی!!!


منطقه خاورميانه هميشه خبرساز ترين منطقه در طول تاريخ بوده است و يكی از جنجالی‌ترين اخبار آن در مورد پرتاب كفش به سوی ملاج ِ ازمابهترانِ کشورهای مختلف است که چند روزه دوبار هم در كشور ما اتفاق افتاد که واكنش ها به اين جريانات بسیار جالب انگیزناک مند است:


كفش قهرمان!


این حركت در یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷در جریان مصاحبه مشترک مطبوعاتی جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا و نوری مالکی با خبرنگاران در بغداد، توسط منتظر الزیدی رخ داد.




واکنش دولت ِ برادر عراق

مقامات عراقی حادثه اخیر را شرم‌آور توصیف کرده‌اند. در بیانیه‌ای که دولت عراق انتشار داده، گفته شده که «اقدام منتظر الزیدی به شهرت خبرنگاران عراقی و حرفه خبرنگاری در عراق لطمه زده‌است». پرتاب کفش به سمت میهمان، در کشورهای عربی نهایت توهین و بی احترامی محسوب می‌شود.


واکنش‌ها در ایران

رسانه‌های دولتی و اصولگرا در ایران به شدت از این اقدام حمایت کردند. ایران در کنار ونزوئلا و لیبی تنها حامیان پرتاب کفش به سمت بوش بودند. تلویزیون دولتی ایران صحنه پرتاب کفش به سمت بوش را صدها بار در بخش های مختلف خبری پخش کرده و به تفسیر و تحلیل آن پرداخت. یکی از خبرنگاران صدا و سیما نیز کفش به دست به خیابانها رفت و از مردم خواست که درختی را به عنوان بوش در نظر گرفته و به سمت وی کفش پرتاب کنند.ابن اقدام صداو سیما با انتقاد سایر رسانه‌ها مواجه شد.
احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران نیز گفت که نباید از آن چه وی «انتفاضه کفش» نامید به سادگی گذشت. وی توصیه کرد که از این پس هر تظاهراتی در ایران یا عراق انجام می‌شود حتماً همراه با کفش باشد. خبرنگاران خبرگزاری فارس نیز در بیانیه‌ای از وی حمایت کردند.
در نهایت منتظر الزیدی در نامه‌ای به نخست‌وزیر عراق، خواستار بخشودگی خود به خاطر ارتکاب این «حرکت زشت» شده‌است در پی دادگاه او به جرم اهانت به یک مقام خارجی در حین سفر رسمی به ۳ سال زندان محکوم شد.

كفش منافق!

كفشی بود كه سه شنبه 28 مهرماه به طرف صفار هرندی وزیر ارشاد دولت نهم پرتاب شد و باز هم واكنش ها متفاوت بود از یك سو دانشجویان بسیجی شعار می دادند "آزادی اندیشه، با لنگه كفش نمی شه!"و برخی دیگر از جناح مقابل این حركت را جوابی بر آمار دروغ صفار هرندی در مورد كشته شدن 20 نفر بعد از انتخابات كه 10 نفر آن ها بسیجی بوده اند، می دانند.

كفش حامی ِ ولی‌فقیه!


دیروز جمعه 30 مهر ماه مهدی كروبی به نمایشگاه مطبوعات رفت و با استقبال متفاوت مردم مواجه شد از یك سو با استقبال پرشور مردم به گواه فیلم های یوتوب و از یكسو با خشم گروهی كه حتی به او حمله ، و با استنادبه گفته ها و عكس های خبرگزاری های حامی دولت (فقط حامی دولت) به او كفش پرتاب كردند. و جالب اینكه فعلا هیچ فیلمی در این مورد وجود ندارد و حتی در صحت عكس ها تردید وجود دارد.
و اما واكنش ها:
محمد علی رامین، مشاور احمدی نژاد: اگر كروبی از وضعیت خود در افكار عمومی بی اطلاع است، باید به سلامت عقل او تردید كرد؛ ولی اگر وی از همه واقعیات باخبر است و آگاهانه اقدام به حضور در محافل عمومی می كند باید وی و اراذل و اوباش حامی وی را مسئول تمام خسارت‌ها و پیشامدهایی كه اتفاق می افتد، دانست.


عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران:

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دولتی فارس در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه چه عاملی موجب می‌شود تا یك شخصیت انقلابی مانند مهدی كروبی در هر برنامه‌ای كه شركت می‌كند، این چنین با اعتراضات مردم [!] مواجه شود؟ اظهار داشت: به نظر من علت آن رشد ملت ایران است؛ چرا كه برخی نخبگان سیاسی كشور مدت‌هاست كه در حال در جا زدن هستند؛ در حالی كه جامعه به سرعت و رو به جلو در حال حركت هستند!


این هم واكنش یکی از مریدان ِ نخور هر آش و کلّه خراب ِ ما:

1) پرتاب كفش به جرج بوش

حركت منتظر زیدی احساسی و اشتباه بود چون در فرهنگ ما ایرانیان میهمان در مقام بسیار بالایی قرار دارد و از دیدگاه اسلام هم نیز بطور حتم همه شما با خبر هستید از جمله رفتار حضرت علی (ع) با مهمان خود و شعری زیبا از استاد شهریار:
برو ای گدای مسكین در خانه‌ی علی زن

كه نگین پادشاهی دهد از كرم گدا را

به جز از علی كه گوید به پسر كه قاتل من

چو اسیر توست اكنون به اسیر كن مدارا


2) پرتاب كفش به صفار هرندی

این كار به دور از فرهنگ جنبش سبز است. جنبشی كه 3 میلیون نفر در تظاهراتی آرام و با سكوت در خیابان قدرت نمایی می كند و نیازی به چنین رفتار هایی ندارد. جنبش سبز با نمادین كردن رنگ چنان بنیادی را ساخت كه كشور های دیگر در انتخاباتشان از آن الگو گرفتند.


3) پرتاب كفش به مهدی كروبی


همانند 2 مورد قبل این نیز نیكو نیست ولی از یك منظر دیگر اگر نگاه كنیم چند سؤال وجود دارد.
1- چرا هیچ عكاس دیگری در آنجا نبود به جز حضرت ِ آقای ملكپور عكاس خبرگزاری فارس!


2- عكاس خبرگزاری «فارس» با یك دوربین عكاسی چقدر آمادگی داشته كه درست لحظه ی اصابت كفش با سر كروبی را عكس گرفته؟

3- چرا زاویه ی پرتاب كفش با زاویه دوربین هیچ تفاوتی ندارد؟

4- خبرگزاری فارس مدعی است در این صحنه كفش به سر آقای كروبی برخورد می كند در صورتی كه اگر دقت كنید و كمی لب خوانی داشته باشید متوجه می شوید عكس به سر محافظ آقای كروبی برخورد می كند.

5- پرتاب این كفش درست چند روز بعد از پرتاب كفش به صفار هرندی كمی تلافی جویانه نیست؟
Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن