۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

از چندین هنر کورش زمان (7) - خرابکاری در "کمپانیِ پژو فرانسه"!


"هان ای دل عبرت بین، از دیده عِبَر کن؛ هان"
کمپانی ِ پژو را، آیینه ی عبرت دان!
از اخمِ رحیمی جان، بشکسته شد و داغان
لرزید ز بیخ و بن، مانند ِ منار جنبان!

***********

معاون اول رئيس جمهور گفت: اگر بخواهيم مي توانيم پژو- بزرگترين خودروساز فرانسه- را ورشكست كنيم.

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي ديروز در مراسم اختتاميه دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت تهران با اشاره به همراهي برخي از كشورهاي اروپايي با آمريكا در تحريم ايران توضيح داد:"اگر از همين فردا وزارت صنايع و معادن تصميم بگيرد كه واردات قطعه از شركت پژو فرانسه را قطع كند، فروش سالانه اين شركت سالانه معادل 2/5 ميليارد دلار كاهش خواهد يافت."
وي اضافه كرد: "در چنين شرايطي فكر نمي كنم شركت پژو بتواند روي پاي خود ايستاده و به فعاليت هايش ادامه دهد و سقوط مي كند." او همچنين با اشاره به بحران بيكاري و افزايش سن بازنشستگي در فرانسه اظهار كرد: "در حالي كه سن بازنشستگي در فرانسه افزايش يافته و نرخ بيكاري در اين كشور نيز رو به رشد بوده، در ايران وضعيت برعكس است و دولت به سازمان هاي خود اجازه داده كاركنان را پنج سال زودتر بازنشسته كنند و هزينه اين دوران به آنان پرداخت شود. همچنين در ايران بيش از يك ميليون و 140 هزار شغل در سال جاري ايجاد شده است."

معاون اول رئيس جمهور حجم مبادلات ايران با كشورهاي اروپايي را ناچيز دانست و گفت: "ما اگر يك اخم به اروپا كنيم، بخشي از صنعت فرانسه فرو مي ريزد." وي با اشاره به مزاحمت هاي يكي از همسايه هاي آبي جنوبي ايران عنوان كرد: "در صورت ادامه ايجاد مزاحمت از سوي كشورهاي ديگر براي ايران ما نيز اقدامات تنبیهي شديدي عليه آن ها اجرا مي كنيم و كاري مي كنيم كه آن كشور همسايه جنوبي آبي ايران به 100 سال قبل خود برگردد ودچار ركود شود."
_______________________________

*لینک های خبر:

http://www.mardomsalari.com/Template1/Article.aspx?AID=13577#87824
http://www.ravy.ir/content5363974.html
****

بابا رحیمی جان! ای ول! ما که جلوت لنگ انداختیم! هروقت هنرنمایی هایت را می بینیم یا اخبارش را می خوانیم، عقده ای می شویم و عمیقاً احساس ِ حقارت به ما دست می دهد! سرکار در جوک سازی و طنّازی و گنده برداری، دست من و احمدی نژاد و مشایی را از پشت بستی، قربانم گردی!...

هیچ نظری موجود نیست:

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن