۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه




من به رژّ ِ لبت ای دوست گرفتار شدم!
موی ِ بی تاب ِ تو را دیدم و تبدار شدم!
قصد کردم که بادی گاردِ تو باشم، دائم
زین همه اُمّل ِ سبز ِ کنه بیزار شدم!
مبلغت هرچه شود، نقد دهم ؛ ناز نکن!
که به ایثار و گذشتِ تو خریدار شدم!
اسپری فلفل ِ آن چشم سیه، کشت مرا!
سوختم زان نگه ِ مستت و بیمار شدم!
زیر ِ باتوم ِ غمت رقص کنان خواهم رفت
که در این عشقِ خفن، شهره ی بازار شدم!
دور ِ تو یک سره می گردم و می چرخم مست
گوییا مرکزی و بنده چو پرگار شدم!
بس که هر روز به عشقِ تو تجمّع کردم
اوّل اخراج ، سپس یک سره بیکار شدم!
با تو فعّالِ سیاسیّ ِ اصولی گشتم
وز زن و بچّه ، به یک مرتبه فرّار شدم!
گورِ بابایِ وطن ، عدل ، شرف ، آزادی !
که من از دستِ همین ها، به خدا، خوار شدم!
دست بسپار به این در وطنِ خویش غریب
شاید از برکتِ تو یک شبه "سردار" شدم!
پا بده ، دلبر ِهرجاییِ ایثارگرم
کز سرِ همدمی ات، تشنه یِ ایثار شدم!
از "پری" دلزده و همسفر "گربه نره"
مظهر ِ کذب و ریا ، "روبه ِ مکّار" شدم!
کیک و ساندیس ِ تجمّع ، ندهد حالِ و صفا
پس خریدارِ هلو ی بتِ عیّار شدم!
خوش بود با تو به هر "صحنه" نمایان گشتن
صحنه پرداز ِ تنی آینه کردار شدم!
سخت بیزارم از این "جنبش سبز اموی"
خواب بودم ؛ ولی از لطفِ تو بیدار شدم!
سایه سار ِ نگهت گشت پناه اخویت
خواهرم ، با تو دگر ایمن از اغیار شدم!
با تو "کهریزک" ِ بدپیـــــله ، گلستان گردد
به هواداریِ تو ، نوچه ی "انصار" شدم!
****************************
جهتِ شناختِ بیشتر این خواهرانِ مکتبیِ ملس به نشانی زیر مراجعه کنید:
خواهران اجاره ای یا کرایه ای کیستند؟!.....

۴ نظر:

F.a گفت...

Mesle hamishe bi naziri
Zadi be hadaf asasiiiiiii...

Ye modati bood in yeki sitet ro up nemikardi
Bad az shere "shirin_ e Badpileh" sitet pokid .
Khoshhalam ke halesh dare behtar mishe

ناشناس گفت...

سلام علیکم استادمحترم هواتون کرده بودم بدجور،گفتم یه عرض ادبی بکنم
ببخشیداگه بدجایی دارم این متن مینویسم
آخه تازه یادگرفتم بایدچیکارکنم
اگه ممکنه آدرس ایمل وشماره ی همراهتون روبه ایمیلم بفرستین ارادتمندتون خیراندیشamirhosein.kh2009@gmail.com

مهدي ذوالقدر گفت...

سلام.
آقا اين شعر شما ما رو تحريک کرد مجبور شديم کمي به خودمان فشار بياريم اما فشار ما کجا و فشار شما کجا؟

درسا تیتان گفت...

بسیار باحال بود!

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن