۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

واکنش شخصیّت های نظام به دزدیده شدن ِ لوح ِ کورش!

اشاره: مدتی است لوح کورش به مملکت برگشته و ملیت‌گرایی و کورش‌ستایی‌مان دارد آفاق را درمی‌نوردد. حالا فرض کنید بر فرض محال ،خدای نکرده ، زبانم لال، بچششم کور، ه هر دلیلی این لوح ارزشمند (بالاخص در شرایط کنونی) به سرقت برود. واکنش‌ها به این ماجرا چه می‌تواند باشد؟

احمدی نژاد: طوری نیست. خدا را شکر می‌دانیم روی آن چه نوشته. یک تکه گل که مهم نیست. سند و مدرکش موجود است. هم عکس داریم، هم فیلم. می‌دهیم همین جوان‌های پرشور و متخصّصان داخلی به دست توانمند خودشان عین همان را دوباره بنویسند. بهتر از روز اولش. مملکت متخصص که کم ندارد. مشکلی نیست. یک بحران است که حل می‌شود. این که چیز تازه‌ای نیست. مگر قبلاً "چیز " نبرده‌اند از مملکت؟ مملکت تعطیل شد؟ بحران پیش آمد؟ مگر قبلاً ممه ی عزیزمان را لولو نبرد؟ اتفاقی افتاد؟ یک نفر کمبود حس کرد؟ نکرد! این هم مثل همان. طوری نیست. سه‌سوته حل می‌شود.

حمیدرضا بقایی: خدا را شکر که خود کورش هنوز هست. ما باید مواظب باشیم ایشان را دزد نبرد. مگر قبلاً نمی‌خواستند همین کار را بکنند و ایشان را بدزدند که بحمدالله خنثی شد توطئه‌شان؟

اسفندیار رحیم‌مشایی: ببرند. ببرند ببینیم چه‌کار می‌توانند با آن انجام بدهند. هر جای جهان که باشد، لوح کورش، لوح کورش است و متعلق به فرهنگ و مکتب ایرانی. تازه مگر چقدر تا پایان جهان باقی مانده است که بخواهند از آن استفاده کنند؟ چیزی به آخر دنیا نمانده.

مهدی کلهر: داستان روشن است. موسوی و کروبی و خاتمی شبانه آمده‌اند خیابان سی‌تیر. خاتمی قلاب گرفته، موسوی و کروبی با قنداق کلت کمری کالیبر 35 زده‌اند پنجره‌ را شکسته‌اند و رفته‌اند توی موزه. موسوی لوح را برداشته، داده به کروبی. او هم لوح را زیر عبایش قایم کرده. بعد هم سه نفری با هم فرار کرده‌اند.

روزنامه جوان: این لوح الآن در گنجه اتاق عقبی طبقه دوم خانه هاشمی‌رفسنجانی نگهداری می‌شود. دیشب فائزه و فاطمه سر اینکه لوح مال کدامشان است، دعوایشان شد و ضمن گیس و گیس‌کشی سه بشقاب مربوط به دوره ملکه ویکتوریا را که در آن غذا می‌خوردند، شکستند. هاشمی‌رفسنجانی هم عصبانی شده و با لگد به زیر لوح مربوطه زده که سبب خرد شدن آن شده. همسر هاشمی هم لوح را با جارو و خاک‌انداز جمع کرده در کیسه زباله ریخته و فرستاده در خانه زهرا رهنورد که او هم در را باز نکرده و گفته ببرید در خانه کروبی که شوهرم را بدبخت کرد.

محسن رضایی: هنوز دزدیده شدن لوح برای بنده محرز نشده. لذا در این مورد نظری ندارم. ضمن اینکه از وجود این لوح در ایران هم اطلاع چندانی ندارم.

علی لاریجانی: به قول شاعر:

نقل افتادن هیکل نیست، هیکل بالی ا‌ست

حشر دیوان سلیمان است، خم‌ها خالی‌ است

اگزیستانس و گوهر انسان کجاست؟ اما اگر کسی مختصر عقلی هم برای ما قائل باشد، درمی‌یابد که بلاوجه نیست در این باره مبتهج نباشیم که هیچ، اندوهگین هم بشویم. دوستان بعضاً گمان می‌کنند که در لازمان و لامکان به‌سر می‌بریم اما این‌طور نیست. قصدم نیت‌خوانی نیست. گردنکشی در برابر قانون را هم بلاوجه می‌دانم اما قطع به یقین مطمئنم که شما هم نفهمیدید که منظور نظر ما در این‌باره چه بود. چندان که خودم نیز در این‌باره چون شمایم... اصلاً چرا از من می‌پرسید؟ روزگاری که مجلس در رأس امور بود، باید حرف می‌زدید با من. الان که ماجرا بلاوجه است. خودتان یک‌جور نیت‌خوانی کنید و عوض بنده اعلام موضع نمایید اما با درنظر گرفتن مختصر عقلی برای ما.

روزنامه کیهان: بروید خانه دلالان رابطه با آمریکا و نفوذی‌های معلوم‌الحال اندیشه‌های ضدانقلابی در دولت را بگردید تا ببینید چی کجاست. ما قبلاً این موضوع را می دانستیم و اخطار هم دادیم و توصیه ی اکید کردیم ، که قبل از این که انگلیسی های سارق، این منشور مسروقه را دوباره به بریتانیا برگردانند، ما خودمان آن را بدزدیم و بگوییم مفقود شده و دیگر به آن ها پس ندهیم! قبول نکردید و به ما خندیدید. حالا، این شد که می بینید.

خبرآنلاین: روزنامه جوان در این باره نوشت: «این لوح الان در گنجه اتاق عقبی طبقه دوم خانه هاشمی‌رفسنجانی نگهداری می‌شود...»

بیانیه جمعیت دفاع از به‌طور کلی: بار دیگر در شرایط کنونی دست پلید استکبار جهانی از حلقوم عناصر داخلی بیرون آمد... لذا فردا همه مردم ایران به خیابان‌ها خواهند آمد و یکصدا فریاد برخواهند آورد که: «لوح ما رو پس بدین».

....

هیچ نظری موجود نیست:

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن