۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

ریاضیّات ِ راهبردی!

تشکر می کنیم از وزیر نخبه و کاردن و صادق ِ راه و ترابری که گفت:"دولت فعلي پنج برابر گذشته در بخش راه كار كرده است."، البته وزیر راه فقط گفت در بخش راه کار کرده اند و نگفت این کارها چه کارهایی بوده است!
دیگر نکته ی مبهم این است که ایشان توضیح نداد منظورشان از گذشته کی بوده است و این عملکرد 5 برابری نسبت به کدام برهه ی زمانی انجام گرفته است؟! و آیا آن زمان راه ها برای ماشین ها احداث می شده یا برای اسب و یا دایناسورها؟!

در همین راستا یکی از آگاهان گفت:"اینکه برخی می گویند منظور آقای وزیر از 5 برابر گذشته کار انجام دادن این بوده است که طی این سال ها 5 برابر گذشته جاده ها درازتر شده اند و بدون استانداردهای جاده ای فرتی آسفالتی ریخته شده و جاده ای افتتاح شده کذب محض می باشد!"
این آگاه احتمال داد منظور از عملکرد 5 برابری این بوده است که وزیر مربوطه 5 برابر وزرای قبلی به طور صد در صد اتفاقی و سر زده به جاده های کشور سر زده است!

سؤال هوش:
در صفحه اول روزنامه خراسان در روز 22شهریور تیتری را می خوانیم:"تصادفات جاده ای 3 روز اخیر 139 قربانی گرفت."، به نظر شما اگر طی این سال ها 5 برابر گذشته در بخش راه کار انجام نمی گرفت در طی همان 3 روز چند نفر در تصادفات جاده ای قربانی می شدند؟!

احتمال ریاضیاتی: با توجه به علم آمار و ریاضیات بایستی 139 را در پنج ضرب کنیم و پاسخ می شود 695!

احتمال فلسفی: اگر 5 برابر گذشته در بخش راه کار انجام نمی گرفت 5 برابر کمتر راه داشتیم و 5 برابر مردم کمتر به مسافرت می رفتند و 5 برابر کمتر قربانی داشتیم!

احتمال منطقی: بهتر است برای رسیدن به پاسخ صحیح تر، دو احتمال فوق را با هم جمع و بعد تقسیم بر دو کنیم، در نتیجه باز هم همان عدد 139 را خواهیم داشت!

احتمالِ دویست درصدی: منظور ایشان از "دراز شدنِ راه ها"، "درازی بیش از حدّ روده ها" می باشد در اثر دروغ گفتن های مداوم و آمارهای کشکی عوامل دولت دهم. شاید هم مقصودشان این است که در این دولت کریمه، "راه های رسیدن ایران به عظمت های دیرین" دورتر و طولانی تر شده باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن