۱۳۸۸ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

عکس های یواشکی و حرف های در گوشکی! (ایرج میرزا و مجسّمه های بلاهت+هوگو چاوز بسیجی+فتوکاتورهای سیاسی-ورزشی روز)


نطق پیش از دستور:

ایرج میرزا را بازگردانید!
شهرتاری بی فرهنگ مشهد، در یک اقدام غیر منطقی و ابلهانه، نام بلوار " ایرج میرزا" را که سابقه ای طولانی دارد و در ذهن و زبان مردم مشهد جا افتاده است، به "جلال آل احمد" تغییر داده و برای توجیه عمل غیر فرهنگی خود، تابلوی زیر را با مطالبی خلاف واقع در ابتدای بلوار یاد شده نصب کرده است. به همّت ِ جناب آقای محمّدعلی مؤمنی ، طنزپردازان ، آزاد اندیشان و فرهنگ دوستان سراسر کشور بیانیّه ای را در اعتراض به این جریان، امضا نموده اند. شما هم چنانچه به فرهنگ و هنر میهن خود و افراد سرآمد آن معتقدید به یکی از دو نشانی زیر یا هر دو بروید و این بیانیّه را امضا فرمایید:
1) سایت ماتینه:
2) سایت آی طنز:

http://www.itanz.net/special/2009/09/post_25.php


و امّا خرده فرمایشات " مولانا بدپیله " در این باب:


ایرج میرزا و مجسّمه های بلاهت!



ما رهرو ِ سبکِ آن مه ِ تابانیم!
بر مسلک ِ خویش تا ابد می مانیم!
هرچند "جلال" از خودمان است؛ ولی
دلداده ی شعر توپ ِ "ایرج" جانیم!


**************************


هر دم از این باغ، بری می رسد! حماقت که شاخ و دم ندارد؛ این هم یک جورش است! ظاهراً، صابون کف آلود ِ جلال الممالک، ایرج میرزا، بدجوری به بعضی جاهایِ تن ِ مسئولان سخن نشناس و از خود متشکّر مملکت خورده و حضرات را آزرده ساخته؛ که چنین کمر به حذف نام او بسته اند؛ آن هم در شرایطی که خوشبختانه هنوز، در کتاب های درسی دبیرستان و دانشگاه، نوجوانان و جوانان ما، با سرگذشت او آشنا شده و این شاعر بزرگ و شعر سهل و ممتنع او را از پیشتازان حرکت ارزشمند نیما در نوآوری و نواندیشی و آفرینش "شعر آزاد" می شناسند. بزرگانی که با ایرج میرزا مأنوس بوده اند، گفته اند: از این مرد، مبادی آداب تر، محترم تر، نجیب تر، مؤدّب تر و اخلاقگراتر در آن زمان وجود نداشت! ظاهربینی این بی هنران باعث چنین کار خبطی شده است! "هر آن که بی هنر افتد، نظر به عیب کند!" جالب است که در آثار " جلال آل احمد " هم مشابه برخی سخنان ایرج - که مناسب فرهنگ عمومی جامعه نیست - دیده می شود. اصولاً هیچ شاعر و نویسنده ای نیست که از این دست مطالب نداشته باشد ؛ ولی مربوط به زندگی شخصی آنان می شود. علنی کردن این نوع اشعار و نوشته ها، خود، کاری غیراخلاقی و غیر انسانی است. درست مثل این است که کسی را با زیرپوش و زیرشلواری از خانه به خیابان بیاوریم و بگوییم : " این آدم با این شکل و شمایل و لباس های نامناسب راه می رود! " این گونه برخوردها از این مجسّمه های بلاهت، که نمی توانند حتّی یک صفحه از دیوان اشعار این بزرگمرد را از رو درست و بی غلط بخوانند ، بعید نیست! نکته ی بسیار مهم در باب برخی از سروده های به ظاهر غیر اخلاقی این دانشی مرد ِ حامی و مدافع مشروطیّت، آن است که او به زبان طنز و با بیان کوچه بازاری امّا محکم و لطیف و هنرمندانه اش، تلاش در افشای زشتی های جامعه داشته است؛ یعنی تعصّبات مذهبی کاذب و مضر و تحجّر و کژاندیشی به نام دین و مذهب. شعر این اشراف زاده ی قاجاری پشت پا زده به افتخارات دروغین ِ تیره و تبار خود - مثل رمان های جاودان یاد صادق هدایت ( تو بخوان "هادی صداقت")، به ویژه بوف کور و حاجی آقا - آینه ی تمام نمای نادانی های آن روزگار است و از نظر جامعه شناسی و مردم ادبیّات و آسیب شناسی ارتباط نادرست ِ سیاست و مذهب با مردم است و از این روست که ارباب زر و زور و تزویر و جاهلان عالم نما و عالمان بی عمل و واعظان پندناپذیر تاب تحمّل نامشان را هم ندارند؛ چه برسد با آثار و سخنان و افکارشان! "خدای را سپاس که دشمنان ما را از احمقان قرار داد!"


آن کس که نداند و نداند که نداند و نخواهد که بداند که نداند که نداند ، حیف است چنین جانوری زنده بماند!



*******************************


عکس های یواشکی و حرف های در گوشکی!


(تصاویر ارزشی، لرزشی، ورزشی)




به به! به به!

با شما چن نفر ، می شه این کابینه ی اکبیری رو تبدیل به کلکسیون هلوها کرد!

فقط من و برادر حسین و استاد تمساح، باید روی مخ مجلس و علما خیلی کار کنیم.

خداییش، طرح دزدی از اصلاح طلبای خائنِ برانداز خیلی حال می ده ها!



ممّد جون! نگران هیچی نباش!

من و تو حلوی قندیم ، زورکی به ریش این ملّت بدبخت بندیم!

**********************
نمونه ای از صدور انقلاب اسلامی به کشورهای کافرنشین به همّت استاد احمدی نژاد!

برادر هوگو چاوز قبل و بعد از بسیجی شدن با پول های ایرانیان!







لینک فتوکاتورهای این پست در سایت عصر ایران با نام مستعار (الف. راستگو)



(عنوان مطلب: " مجری بعدی برنامه 90 " )

۱ نظر:

اهورا گفت...

درود بر استاد عزیزم !
همیشه به اینجا سر میزنم و از مطالب جالب خودتون تا تموم لینک هایی که گذاشتید رو میخونم و استفاده می کنم.حالا اگه نظر نمیدم،معنیش این نیست که نمیام .
برای کار شهرتاری مشهد هم واقعا جای تاسفه، اما اصلا بعید نیست من میدونم اون توو چه خبره ... آخه.
در مورد کژاندیشی و تعصبات کاذب و...من با شما موافقم ،اما کی گفته زیرپوش و زیر شلواری نامناسبه ؟!!

زنده باد !

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن