۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

سوگلی محکمه بودی تو، ریس! + در جهان، قحط ِ پدر بود، مگر؟!

(1)


سوگلی ِ محکمه بودی تو ، ریس!


دختر خوش تيپ و بلا، باي باي!

مي روي از کشور ما؟! واي واي!

مي روي و دل نگران مي شود

آن چه تو مي خواستي آن مي شود

رفتن تو آب در آتش کند

آتش آشوب فروکش کند

فتنه و آشوب ز دست تو بود

آن همه سرکوب ز دست تو بود

منشأ بلوا و بلا در ونک

از تو پدرسوخته بود اي کلک!

راست بگويم که چه ها کرده اي

اين همه آتش تو به پا کرده اي!

اين همه اسباب تو آشوبگر

گشته دليل دل سرکوبگر



چشم تو سبز است به دل دوخته

شعله صفت، مخمل افروخته

قاضي فهميده ی آن محکمه

کرد لباس تو جدا از همه!

سوگلي محکمه بودي تو ريس!

دل زهمه خلق ربودي تو ريس!

آمده بشار اسد از دمشق

تا ببرد ياغي ميدان عشق

من نگرانم که تو با اين عرب

تخمه خوري خنده کني زير لب!

جان من و جان تو و سارکوزي!

خوش مزه کرده است دهان بزي!

آمده از آن طرف آب ها

ديده براي تو بسي خواب ها !


(2)


در جهان قحط پدر بود، مگر؟!


(در نکوهش ِ بعضی پدرهای معنوی نالایق)

با شرکت ِ انتحاری ِ مرحوم جلال الممالک، ایرج میرزا)

( توجّه: هرگونه برداشت سیاسی از این شعر یا یافتن شباهتی بین اشخاص این حکایت با شخصیّت های حقیقی و حقوقی دیگر، به کلی بلامانع و موجب ِ مزید امتنان است!)

دارد عباسقلی خان پدری

پدر بی ادب و بی هنری

اسم او هست علیمردان خان
اهل این کوچه ز دستش به امان!

بزند مشت و لگد بر همه کس
در نگاهش همه خار و همه خس!

جز دومن ریش و سه متری لتـّه

هنری نیست ورا البتـّه!

تسمه از گرده ی آن ها بکشد
حقّشان یک سره بالا بکشد

نه پسر راضی از او ، نه دختر

نه زنش راضی از او نه نوکر

بس که هست آن پدره خیره و بد

از پدر، بچه بدش می آید!

خواهد امروز ز علیمردان خان

پسر از بهر کتابی دو قران

هرچه گردن جلوش کج بکند

پدرش با پسرش لج بکند!

گردد او وارد از هر راهی

نستاند ز پدر، ده شاهی!

عاقبت حوصله اش سر برود

عصبانی سوی مادر برود

گوید از روی غضب با مادر:

در جهان، قحطِ پدر بود مگر؟!

زود برگو به من ای مادر، ها!

از چه گشتی زنِ این انتر، ها؟!

ای پدر جانِ من، این قصّه بخوان

تو مشو مثل علی مردان خان!

۱۱ نظر:

اهورا گفت...

زنده باد مولانای عزیزم
بسیار عالی ، در ضمن از این شعر شماو شخصیت های اون فقط یه برداشت میشه کرد...
فعلا که دوره ی پدر سالاریه...!!!

محمدعلی مومنی گفت...

جناب بدپیله‌ی عزیز
ما که اصلا اهل برداشت‌های ناجور نیستیم که هشدار می‌دهی عزیز دل برادر!

قلم گفت...

سلام بر جناب بدپيله!... به انضمام احترامات سوپر ويژه...
منزل جديد مبارك باشد...
برداشت هاي آزاد بسيار نموديم و بسيار خنديديم و بسيار تر گريستيم...
آهنگ هاي متناسب با متن هم جالب توجهند[چشمك]...

ویفر شکلاتی گفت...

آقا ما از خنده پهن شدیم الان! خدا نکشتت!:دی

مموش گفت...

درود بر مولانای جیگر طلای کشک ساب خود خودم
کدوم برداشت ؟ مگه کسی جرات داره حتی تو ذهنش هم این برداشتای بد و بی ناموسی رو داشته باشه . برو استغفار کن جانم . مثل اینکه تنت میخاره ها؟ آره؟ میخای بدم ببرنت پیش اون همشهری تپل مپلت ابطحی ؟ ندیدی چطور مث برف آبش کردیم ؟
خیلی مخلصیم. ما که قلممون خشکیه . براش راهی سراغ نداری ؟

اهورا گفت...

فرهنگ لغات آقا
_____________
دشمن​شناس

نخبگان: کسانی که زمانی نان و نمک بیت را خورده​اند و زمانی پای اجاق ذغالی آقا بوده​اند و فکر بد نکنید، چای شیرین مینوشیدند
نخبگان رفوزه: موسوی، کروبی، خاتمی، هاشمی
نخبگان تجدیدی: محسن رضایی
خواص: کسانی که خاصیت دارند یا زمانی داشته​اند اما جاهایی از آنها را کشیده​اند
سیلی​خوردگان: نهضت آزادی​ها و ملی مذهبی​ها
دشمن: همه غیر از خودی های جدید خیلی خودی، گاه دشمن به معنی روزنامه​نگار و نویسنده هم بکار رفته است
بوقهای تبلیغاتی: رسانه​های غربی
تودهنی خوردگان: روشنفکران دینی مثل سروش
نظام سلطه: سازمانهای جامعه بین​الملل
مزدور: روزنامه​نگار، روشنفکر، نویسنده، هنرمند و همه کسانی که از خود ما پول نمیگیرند
پایگاههای دشمن: مطبوعاتی که قلع و قمع شدند
صهیونیست: حقوق بشری
قرشمال بازی: مذاکرات هسته​ای اروپایی​ها در زمان خاتمی
زورگویی: قطعنامه های شورای امنیت
مطرودین: آیت الله منتظری، نخبگان رفوزه
لیبرالها: یاران رفسنجانی در مجلس پنجم، جمعی از کارگزاران سازندگی
حادثه: فاجعه کوی دانشگاه
جریحه​دار شدن قلب: ناخوشنودی از انجام نشدن تمیز کار
اسم بعضی از این نویسندگان را هم من نشنیده بودم: کی گفت اول بروید سراغ اینها احمقها؟
شیرینی کام ملت: خوشحالی بیت بعد از تقلب که نباید تلخ شود
آمریکا بداند: چند نفر در داخل حساب کار خودشان را بکنند
گله​مند نباشند: چند نفر را میخواهیم بکشیم و به چند نفر دیگر هم در زندان تجاوز کنیم
فریب خوردگان: آیت الله منتظری، عبدالله نوری، گاه به معنی دانشجویان کتک خورده هم هست
عزیزان من: بسیجی ها و کسانی که هنگام دیدار آقا بغض در شلوار هشت جیبشان می​پیچد و به لحاظ امنیتی در حسینه امام خمینی خیابان فلسطین ممکن است فشار به چند جا بیاید.
اصلح: زمانی ناطق نوری بود، این روزها الف. نون.
آقا: خود من، بنده، من، دشمن دشمن، آقازاده خود من، آقا مجتبی
خدوم: الف. نون.
توطئه: هر چیزی که رهبر فرزانه در دم کشف میکند
براندازی نرم: استفاده از امکان قانونی رقابت سیاسی
کودتای مخملین: مخالفت با کودتای خود من (من و دشمن - دشمن و من)
ساده​اندیش: هرکس که توطئه های دشمن را قبول نداشته باشد و فعلاً باید تحملش کرد تا به وقتش
نانجیب: هرکس که روی حرف من حرف بزند
استصحاب: همه را از دم رد صلاحیت کنید و پای من را دیگر وسط​ نکشید
استطلاع: رد صلاحیت کنید و بهشان هم اطلاع ندهید
احساس تکلیف: حق مقدس و شرعی وتوی بنده
دوستان عزیز: یاران انقلاب وقتی که قرار باشد بچه های خوبی باشند و بی سروصدا برگردند به خانه​هایشان
غفلت کنندگان: یاران انقلاب وقتی قرار باشد بچه های خوبی نباشند و سروصدا کنند
زورآزمایی خیابانی: تظاهرات مسالمت آمیز مغایر نظر آقا
حرکت خودجوش: تظاهرات چماقداران و موجب خنک شدن دل و جگر آقا، مدتی است امکان خودجوش شدن میسر نیست
ملت: کسانی که با اتوبوس آورده میشوند، لباس شخصی ها، موتور سواران، چماق​بدست​ها، بی​سیم در شلوارها،
جوانان آگاه: اعضای بسیج دانشجویی، طلاب مامور مخفی
آحاد ملت: جمع لباس شخصی ها، بسیجیها، مامور مخفی​ها، تهران گردان اتوبوسی و سربازان دوران خدمت به همراه چند هنرمند تریاکی و حبی
بیمار: جریان روشنفکری
سالم: جریان روحانیت مجیزگو و پولکی
بی​انصافی: انتقاد از دولت فاشیست
رهبری یک رای دارد: رای من را پیاده کنید
این انتخابات مربوط به شماست مربوط به رهبری نیست: شما کار خودتان را بکنید، خود من هم با کمک این نیروهای مومن و خدوم کار خودم را میکنم.
یازده میلیون تقلب؟ مگر میشود؟: ما کردیم و شد
ساده​دل​ها: کسانی که در حوزه با من مخالفت میکنند
نصیحت: اتمام حجت با نخبگان
زندان غیر استاندارد: زندانی که در آن بدون کاندوم تجاوز میکنند و باید با اشک و آه و حسرت خود من بسته شود، بهداشت را جدی بگیرید عزیزان من.
صداقت: دروغگویی همیشگی و دائم
ریزش: زدن زیرآب یاران انقلاب و کسانی که در قدیم هم رده مقام معذب بوده​اند
رویش: برکشیدن جوجه بسیجی​ها، آدمهای گمنام اطلاعات و حوزه و سپاه. توضیح: گاهی گوریلها و گردوقلمبه​ها هم شامل جوجه بسیجیها میشوند
تک تیرانداز ماهر: رفیق گرمابه و گلستان من، در حمام هم وقتی داشتم بصورتم لیف میزدم از من چند تا عکس گرفته که تابحال بهم نشان نداده است
شعر مبتذل: پریای شاملو
شعر عالی: ای علی که جمله عقل و دیده​ای، شمه​ای واگو از آنچه ...یده​ای


برگرفته از ولباگ پارسانوشت

شیوا گفت...

سلام..مدتیست اینجا را می خوانم...

متاسفم به خاطر آن اتفاق ناگوار و دردناک..خیلی ناراحت شدم....هنوز هم به آن قضیه فکر می کنم و اندوهگین می شوم...

جهانی را تصور کن......

مموش گفت...

درود .
به روزم و مشتاق دیدار .

اهورا گفت...

وز چه کنی مدحِ کلوتید ریس ؟!!! :
"سوگلی محکمه بودی تو ریس !"
مرتضوی دوست بدارد وِرا
از چه رود سوی دگر، جانِ ما ؟!
ریس چو نالید زِ بی شوهری
یک شبه آورد بر او لشگری
رفته مگر محکمه از یادِ او ؟!
"مقسی بوکو ، مقسی بوکو ، بازجو!"
مرتضوی گفت که جاسوس بود ؟!
بی هنر و دخترکی لوس بود ؟!
این همه شعر و غزلِ " اهورا "
باز کند چشمِ تو "بدپیله" را

کاکه تیغون گفت...

عجب!
کسانیکه باید بروند نمی روند،کسانیکه بایدنروند می روند.

mojtaba mostafavi گفت...

سلام ، رهبر عزیز حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند آزادی سخن و تظاهرات برای مصر ییها و تونسیها و همچنین مردم لیبی حلال است ، فقط می‌خواهم بپرسم آیا این آزادی فقط برای سنی هاست یا برای شیعیان هم هست ؟ چیزی که خیلی واضح است اینکه کشتن مسلمآنانی‌ که فقط آزادی حقیقی میخواهند دوباره مد شده ، چه در خارج و چه در مملکت خودمآن.

Powered By Blogger

یه نظر حلاله! بده ، بعد برو!

kzvo,hid





Powered by WebGozar

بگرد و پیداش کن